Jag älskar facebook!

Jag och min baby har blivit medlem på facebook, vi?! vad händer med samhället haha ;) nej men vi kände att det var dags och när alla vill att man ska skaffa det så får man väl ta och ställa upp så ja nu har jag det och jag får se om jag ångrar mig men nej det tror jag inte, jag är för fan helt fäst och jag kan inte slita mig från det. Facebook är det enda jag kan tänka på så er som inte har skaffat det och tänker göra det, jag varnar er.... det är enormt beroendeframkallande! det roligaste är att alla "fest-vänner" och alla gamla vänner har det så ja det är lite roligt på samma gång, däremot blir jag galen på alla taggningar och skit som skickas men nu ska jag sluta tjata, ni har fattat poängen...

Jag älskar facebook

Kommentarer
Postat av: Ghostfriend

Facebook var bra, men sen dom ändrat till den nya looken har jag slutat gå in där,, helt kass har den blivit.

2008-10-10 @ 13:51:05
URL: http://kenzakinza.blogspot.com/
Postat av: till dig :)

Jurister på Forbrugerrådet, Danmarks konsumentorganisation, har granskat Facebook ur ett juridiskt perspektiv och kommer fram till följande:



1. Annan lagstiftning gäller. Facebook lyder under Kalifornisk lag, vilket gör att du ovetandes accepterar flera saker som du inte är van vid.



2. Du är alltid med. Det är inte möjligt att gå ur Facebook. En gång med – alltid med. Du kan avaktivera profilen, men inte radera den fullständigt.



3. Du tror du vet, men... Facebook kan själva ändra villkoren för ditt medlemskap, utan att du accepterar det eller ens vet om det.



4. Din krets är en affärsidé. Du lämnar ut dina vänners upplysningar om du levererar en applikation till någon i din krets, det ger applikationernas tillverkare automatiskt tillåtelse att hämta in information om dem.



5. Helt privat finns inte. Bilder är allas egendom på Facebook, vem som helst kan lägga ut bilder på dig och du kan lägga ut bilder på vem som helst. Vill du begränsa insynen på just dina bilder kan du välja att de bara får ses av dina vänner, men mer privat är så kan du inte få.



6. Du är någons affärsidé. Dina upplysningar som du lämnar på Facebook får användas fritt av affärsmännen bakom Facebook och de som kan intresse av dem, som annonsörer och dylikt.



7.Facebook är inte säkert. Sidan blir ofta angripen av hackare. Använd inte samma lösenord som du har till banken och liknande, eftersom det är enkelt för en hackare och gå in och hämta det.



2008-10-13 @ 15:56:25
Postat av: emilia

jag älskar också facebook!

vad heter du? jag kan ju lägga till dig.

kram.

2009-01-06 @ 17:11:02
URL: http://emiliasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0