Att älska sig själv

Om man är osäker på sig själv ska man börja med att skriva ner argument för vad man tycker man är bra på för att förbättra självkänslan, även om man inte tycker att det gör nån skillnad så hjälper det till omedvetet. Istället för att fokusera på det dåliga som många gör så ska man försöka att tänka positivt oavsett om det gäller skolan eller vänner, jag kan säga att jag är långt ifrån perfekt men bara för det så betyder inte det att jag ser ner på mig själv, tvärtom, jag ser upp till mig själv och jag jobbar på självkänslan varje dag. När det gäller omgivningen, tex familj och vänner, ska du inte umgås med såna som trycker ner dig eller försöker få dig att verka sämre än dom själva för det är också ett tecken på att man är osäker på sig själv. Vissa får stå ut med det varje dag medans vissa är tvärtom men det spelar ingen roll, alla ska ha chansen att tycka om sig själva, att älska sig själv är svårt och jag tror inte heller att man kan älska någon annan innan man kan älska sig själv och har lärt sig att sätta sig själv först. 

Jag har visat att jag verkligen kan förändra mig istället för att bara ge upp, jag har en kämparglöd som jag verkligen har plockat fram nu och jag ska visa alla att jag ska bli bättre, det finns inget "då", bara "nu" och det är det som räknas. Vissa kanske inte har lika lätt att plötsligt se så lätt på livet som jag men jag hoppas att jag kan hjälpa andra och visa att det faktiskt går om man ger sig fan på det, alla har vissa perioder i livet när allt känns dåligt men då ska man ta bort dom tankarna och istället kämpa för att stärka självkänslan. Istället för att tänka "Jag klarar inte det här" ska man tänka "Jag gör mitt bästa och så får det gå som det går" det låter genast mycket bättre eller hur? En annan sak många gör är att tänka "Jag städar senare" eller "Jag orkar inte göra läxorna nu". Visst känns det mycket lättare om man tar tag i det på en gång?

Älska dig själv, det är vägen till bättre självförtroende och välmående!



  

Kommentarer
Postat av: bakedalaska

wannabe blondinbella.. haha sorgligt

2008-09-04 @ 11:56:18
Postat av: LOVISA

snyggo!

2008-09-04 @ 12:01:28
URL: http://onemoretry.blogg.se/
Postat av: malin kharma sandström

hej..kolla gärna in i min www.lillanmalutta.blogg.se

2008-09-04 @ 12:05:15
URL: http://lillanmalutta.blogg.se/
Postat av: Sofie

Bra skrivet!

Du har en jättefin blogg.

Ha en bra dag!

2008-09-04 @ 12:35:23
URL: http://sofiehelena.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh det är du med den snygga bloggen =)



Kloka ord!

2008-09-04 @ 13:02:40
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: elin

tack :) bra text btw!

2008-09-04 @ 13:09:45
URL: http://ellijonsson.blogg.se/
Postat av: anna

haha palla att du härmar andra bloggare både med detta och med "tipset" om flätan i håret.. orka, kom på nåt eget... din blogg är ju knappast bra när du snor andras ideer.. knappast du som kommit på det.

2008-09-04 @ 14:24:01
Postat av: emelie

jättebra skrivet,

sedan att folk tycker du är en ny blondinbea tycker jag du ska ta posetivt dåde gäller självförtroende :)

2008-09-04 @ 15:26:55
URL: http://emelieberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0